Když jsem prvně slyšela o trainee programu, hned jsem si vybavila Anne Hathawayovou, která ve filmu Ďábel nosí Pradu dělala stážistku u Mirandy Priestliové. Nošení kávy, asistentská práce, neodborné úkoly. To ale rozhodně nevystihuje moji práci v trainee programu Komerční banky.

 

 

Při studiu na vysoké škole jsem zjistila, že mě baví marketing a obchod. Předešlé zkušenosti v digitálním prostředí jsem získala částečně z vlastního podnikání i stáží, kde jsem spravovala obsah na sociálních sítích, nastavovala online reklamy a tvořila webové stránky včetně copywritingu a fotografií. Zároveň jsem ale měla pocit, že mi chybí příležitosti sdílet s někým svoje zkušenosti a znalosti i možnost diskutovat o trendech v online marketingu. Také jsem chtěla využít šanci vyzkoušet si vícero pozic a získat komplexnější přehled, jak fungují procesy v nadnárodní společnosti.

Můj šéf a jeho přístup k práci byl jedním z důvodů, pro který jsem se rozhodla jít do Komerční banky. Poznala jsem jeho postoj již u prvního pracovního pohovoru. Netlačil na mě, jako kdybych byla podezřelá u výslechu. Představil mi pracovní náplň jednotlivých pozic v jeho týmu a zajímal se o to, zda by mě práce skutečně bavila a naplňovala. Líbilo se mi, že při výběru nového člena do svého týmu klade důraz na zájem o oblast marketingu, chuť se zdokonalovat a oceňuje podnikavý charakter člověka.

Práce, kterou dělám, je analytická i kreativní zároveň. Spolu s týmem analyzujeme digitální nákupní procesy a online prodeje, na základě kterých tvoříme hypotézy. Zjišťujeme, kde je prostor pro zlepšování. Komunikujeme napříč odděleními a provádíme uživatelská testování, abychom si hypotézy ověřili a mohli implementovat navržená vylepšení. Také se účastním workshopů, kde designujeme zákaznické cesty pro novou digitální banku. Nejvíce mě na workshopech baví tvorba designu pro produkty a nákupní cesty v mobilní aplikaci, kde je potřeba skloubit řešení zákaznických potřeb s prodejními záměry banky. Zaměřujeme se na to, aby byl nový design pro uživatele intuitivní a srozumitelný, což je při některých komplikovaných bankovních produktech výzva.

Od prvního dne v KB jsem byla rovnocennou členkou týmu Digital Sales. Účastnila jsem se všech schůzek a vzápětí dostala přidělené první pracovní úkoly. Kolegové mě s sebou hned vzali i na teambuilding. Po pár měsících v bance můžu říct, že nejsme žádní kravaťáci. A když něčemu nerozumím, kdykoliv se můžu na své kolegy obrátit, poradit se s nimi nebo si nechat vysvětlit potřebné souvislosti. Ze začátku jsem nechápala hlavně zkratky, ale teď už mluvím bankovštinou plynule.

Jsem ráda, že mi Komerční banka poskytla možnost podílet se na zajímavých projektech v oblasti finančních technologií. Určitě si z trainee programu odnesu mnoho hodnotných zkušeností i vtipných zážitků, na které budu ráda vzpomínat.

 

Začátkem října 2022 spouštíme 3. ročník KB trainee programu. Veškeré informace včetně již otevřených trainee pozic najdete na speciální stránce programu zde.