Jmenuji se Petr Kovář. Pracuji jako Product Owner aplikace Mobilní banka a dalších KB mobilních aplikací. Tímto článkem bych vám chtěl mimo jiné říct, ať se nebojíte začít svou kariéru v Komerční bance. Zažijete tu mnoho věcí, o kterých se vám ani nesnilo. Místo, na které nastoupíte, navíc nemusí být konečné. Tedy pokud to tak sami nebudete chtít. Sám jsem si jich prošel několik.

 

 

Product Owner Mobilní banky

Začal jsem pracovat jako bankovní poradce. Vždy mě to ale táhlo k digitálním kanálům. V Komerční bance naštěstí jde takovou změnu udělat, a tak jsem přestoupil na centrálu a v roce 2008 začal rozvíjet internetové bankovnictví. Pracovat jsem tehdy chodil do kanceláří Na Příkopech, pár dnů v týdnu ve Vysočanech, na Václavském náměstí i ve Slovanském domě. Nyní už jsem na Stodůlkách. Po čtyřech letech, konkrétně v roce 2012, jsem se zaměřil na aplikaci Mobilní banka a ostatní appky. Mobily jsou budoucnost. Jako Product Owner mám na starost nejen rozvoj aplikace, ale i její propagaci a provoz.

 

Vyhráli jsme s Mobilkou několik soutěží

Naši bankovní aplikaci rozvíjíme podle principů agility. Chceme na trh přicházet s inovacemi co možná nejrychleji. A Agile nám v tom pomáhá. O to samé se ovšem snaží i konkurenti. Existuje mnoho soutěží, ve kterých si s nimi můžeme porovnat své síly. Mým dalším úkolem je tedy přihlásit nás do takových soutěží. To je ale ta snazší část. Ta náročnější je pak v soutěži obstát. Pravidelně se účastníme například soutěže TOP APP Award od společnosti Byzkids. Během prvních let jsme se každoročně umísťovali do třetího místa. V ročníku 2020 jsme byli první! Svůj bodový náskok navíc dál a dál navyšujeme. Hodnotí se funkce, které klientovi usnadňují ovládání účtu, a také celková uživatelská zkušenost – z našeho pohledu alfa a omega úspěchu.

Nebáli jsme se a šli soutěžit i do mezinárodních vod. Další ocenění jsme získali ve Francii v rámci skupiny Société Générale, kde jsme vyhráli v SG inovační výzvě s konceptem cestovního pojištění v mobilu, QR platbou a funkcí Zaplať mi.

 

Cesta vede přes UX

Když jsem odcházel z pozice bankovního poradce, říkal jsem si, že mi kontakt s klienty bude chybět. Záhy jsem ale zjistil, že o něj ani zdaleka nepřijdu. Klient je totiž klíčem k dobrému produktu, a tudíž středobodem našeho KB vesmíru. S klienty se tak potkávám dál. Nyní ale na uživatelských testech, kdy jim prostě dáme do ruky naši Mobilní banku s novou funkcí a oni ji zkouší, testují. Na přátelské bázi pak probíráme různé scénáře a sledujeme, jak jim novinka vyhovuje, či nikoliv. Zjišťujeme, co bychom mohli ještě vylepšit. Nikdy nepřidáváme do Mobilky nic, co by nepřinášelo skutečnou hodnotu našim klientům. A o tom, co hodnotu přináší, nebo nepřináší, rozhodují právě sami klienti.

Když nastupujete do KB, tak samozřejmě dopředu nevíte, co vás tady v budoucnu potká. Věřte ale, že toho může být hodně a může to být super. Když to budete chtít a půjdete tomu naproti.

To bylo něco málo o mně.  Tak třeba někdy na viděnou u nás v KB. 🙂